Субота, 13 Серпня, 2022

Як у КДПУ ім. В. Винниченка освоювали ІТ-сферу та  вчилися користуватися обчислювальною технікою

Якщо брати останні 60 років, на теренах Кіровоградщини велику роль та розвиток отримала структура вищої освіти. В наш час інформаційно-комунікаційні технології дуже швидко вливаються у різні сфери діяльності вищих навчальних закладів. 

Лідерами в регіоні з розвитку інформаційних комунікацій та технологій стали декілька ведучих і солідних університетів. 

Серед них такі:

• Національний технічний університет. 

• Кіровоградський державний педагогічний університет ім. Володимира Винниченка.

• Льотна академія Національного авіаційного університету. 

Це, повідомляє сайт kropyvnytskyi-future, краші навчальні заклади в нашому місті. Вони мають гідну ІТ матеріальну-технічну базу, велику кількість студентів, кращих фахівців. 

Коли вперше познайомилися з ІТ в виші ім. В. Винниченка?

У КДПУ ім. В. Винниченка вперше познайомились викладачі та студенти з інформатикою на фізико-математичному курсі у 1961 році. Саме тоді викладач Ганжела І. П організував читання спеціального курсу «Програмування». Там розглядали швидке програмування та, як правильно записувати програми у машини (комп’ютери) за допомогою кодів. 

Знайомство з практикою ЕОМ

З 1961 року в навчальний план підготовки молодих вчителів математики ввели дисципліну «Математичні машини та програмування». Вивчали цю дисципліну на 5 курсі. Також була практика на ЕОМ. Перші лекції розпочав читати студентам Чашечніков Серафим Миколайович. Лекції відвідувала велика кількість слухачів. 

Серед найактивніших була студентка Алексєєнко Світлана, яка закінчувала останній курс навчання. Вона вперше познайомилася з практичною роботою «Мінськ-2» під час першої обчислювальної практики, що була проведена для студентів у Бердянському педагогічному університеті. 

Після закінчення педагогічного університету дівчина почала працювати асистентом кафедри вищої математики. ЇЇ наукові та викладацькі інтереси тісно перепліталися з новим напрямом – інформатика. Далі всі лекції читав Чашечніков. Лабораторні та практичні заняття проводила Алексєєнко.

Ознайомлення з практичною роботою ЕОМ відбувалося в Бердянському та Київському педагогічних інститутах, в яких на той час були ЕОМ «Мінськ-2». 

Варто зазначити, що цю машину розробили у 1962 році на заводі обчислювальних машин ім. Орджонікідзе. Призначався апарат для розрахунків науково-технічного та планового характеру. Навчальні плани багатьох років університету ім. Винниченко зі спеціальностей фізика, математика починались з вивчення курсу програмування на цих машинах. 

Новий кабінет, нові правила

У жовтні 1978 року зробили науковий кабінет обчислювальної математики. Він займав два класи в новозбудованому корпусі. В обладнанні цього приміщення приймали участь 3 курсу студенти. Під керівництвом головного кафедрою математики Куженка. У кабінеті на той час було 60 машин типу «Електроніка». 

Це була перша підготовча робота до інформатизації освіти в нашому місті. Вже у 1985 році Рада Міністрів прийняла постанову «Про заходи із забезпечення комп’ютерної грамотності учнів серед різних навчальних закладів». Міністерство спеціальної освіти УРСР давало доручення організувати починаючи з 1985 року підготувати вчителів математики, фізики за спеціальністю «Інформатика і обчислювальна техніка». Крім того, кожен заклад повинен був забезпечити навчальні кабінети цією технікою. 

Комп’ютерна лабораторія в закладі

Відразу після появи фізико-математичного факультету було створено першу навчальну комп’ютерну лабораторію №612, яка почала працювати з 1986 року. Завідував нею асистент кафедри вищої математики Є. Біденко. Саме тоді встановили перші комп’ютери «Ямаха-1». На них було досить бідне забезпечення програмування, прості навчальні програми та деякі ігри. У комплекті разом з технікою отримали тільки один екземпляр вказівок. Тому викладачі навчалися методом спроб та помилок. 

Відбулося поступове нарощування обчислювальної техніки у ВУЗІ та зростання ролі інформатики в суспільстві. Постала необхідність створення кафедри інформатики. Все було реалізовано 1992 року. Саме з того часу почалося активне вивчення предмету «Інформатика». 

Latest Posts

.