Вівторок, 30 Квітня, 2024

Як і коли у Кропивницькому з’явився сучасний транспорт?

Кропивницький має розвинену транспортну інфраструктуру. Загалом, повідомляє сайт kropyvnytskyi-future, у місті розвинені автомобільні перевезення та тролейбусна мережа.

Тут працює 2 автостанції та залізничний вокзал. Всі автобусні перевезення здійснюються машинами «Автобусного парку 13527». Вони у власності ТОВ «Кіровоградська транспортна компанія». Підприємство рахується наполовину державним.  

Минуле автмобільного транспорту

Відомостей про використання легкових та вантажних автомобілів в нашому місті до середини 1940-х років немає. У ці часи для задоволення своїх потреб люди використовували службовий транспорт, якого тоді було обмаль.

У газеті «Голос Юга» за 1908 рік було знайдено повідомлення про започаткування в Єлисаветграді послуги таксі. Утримувач готелю Міхель Кричевський купив автомобіль «Форд» з потужністю двигуна 22 кінські сили. Автомобіль був оглянутий комісією, видали навіть дозвіл на їзду по місту, перевезення пасажирів.

М. Кричевський збирався перевозити цим автомобілем клієнтів власного готелю. У свідоцтві було зазначено, що авто має гальма та задній хід. Також було наголошено, що за кермом буде досвідчений водій. У газеті «Красный путь» 1923 року була знайдена замітка про правила руху на дорогах.

З метою попередження нещасних випадків до управління автомобілями допускались тільки особи з водійськими книжками. На швидкість їзди по місту також був встановлений ліміт. Можна було їхати не більше 15 верст на годину. Ліхтарі повинні бути запаленими. Всі екіпажі повинні мати номера на задній частині авто або на ліхтарях. За недотримання правил накладали адміністративне покарання.

Регулярні пасажирські перевезення в місті почалися в середині 1940-х років. Вони здійснювались спочатку на вантажних машинах (ЗІС-5, ГАЗ-51). В кузові ставили довгі лавки куди сідали люди. Переважно такими перевозками користувались робітники крупних підприємств.

Доступні поїздки на потягах

Станція Кропивницький розташована в межі міста та підпорядковується Знам’янській дирекції Одеської залізниці. Вона розташована на двоколійній ділянці Знам’янка-Помічна. Через неї кожен день курсують вантажні та пасажирські поїзди далекого та приміського сполучення.

Початок та крах міського трамваю

Трамвайний рух в місті відкрили вперше 26 липня 1897 року. В той час – це була історично четверта міська трамвайна мережа Російської імперії. Під час Другої світової війни система була знищена. Депо закрили в зв’язку з повною ліквідацією системи.

Перша подорож тролейбуса Кропивницького

Вперше тролейбусний рух відкрито 2 листопада 1967 року. Мережу було створено в рекордні строки – всього за півроку побудували депо, підстанції. Крім того, облаштували зупинки, протягнули дроти. Будуванням депо займались засуджені. Умовно звільнені з під варти люди працювали на спорудженні ліній. Самі підстанції робило будівельне управління №411.

Перший рейс відбувся за маршрутом №1 «Депо-ТЕЦ» довжиною майже 15 км. Туди виїхав тролейбус за керуванням Івана Міхеєва. Всього пустили 20 вживаних 5 річних тролейбуси «Київ-2» та «Київ-4», які надійшли зі столиці. Галузь пережила кризовий стан на початку 2000 року. Вже в 2010 році її почали поступово відновлювати.

В березні 2016 року в міськраді прийняли рішення про створення комунального підприємства «Електротранс». Вже в жовтні було придбано 20 нових тролейбусів У «ДУОТРАНС» з Дніпра. Станом на 2022 рік в місті курсує 10 тролейбусів. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.